emmafredriksson

Alla inlägg under oktober 2014

Av Emma fredriksson - 28 oktober 2014 18:01

Heej!
Satt precis åh tänkte på hur fort tiden går! Det är bara knappa 2 månader kvar till jul, och ingen snö ännu?!?
Vad ska man önska sig i julklapp? Vad ska man köpa till andra i julklapp och vart ska jag vara på jul? Jag har många frågor som kräver svar. Har iallafall precis ätit friterade pommes med hamburgare och ska lägga mig och vila lite nu tills älsklingen kommer hem eller tills Soffe ringer. Ville inte säga något speciellt så
bjuder på en bild ifrån helgen pusspuss!

-

Av Emma fredriksson - 27 oktober 2014 17:06

Hejhej!
124 bullar blev det, plus en massa muffins och småkakor. Har haft det jätte trevligt hos mormor idag, men känner mig nu i efterhand helt död. Menmen nu slipper man gå till affären när man är söt sugen ;) för nu är frysen full!
Fick pengar till pizza ifrån mormor ochså så nu har vi precis ätit. Blir väl att dra ut ett tag och sen klockan nio blir det big brother. Menmen det var väl det jag ville säga. Imorgon blir det plugga ikapp förra veckan så är inte så taggad på det Menmen.. Ha en bra måndag puss!

Av Emma fredriksson - 26 oktober 2014 11:09

hejehj!

sitter i soffan och funderar på vad jag ska äta till frukost.. är endå lite sugen på paj haha, men får se hur det blir med det. Tänkte iallafall berätta lite om min intressanta helg.

i fredags åkte jag hem till sofie och var det hela kvällen med gott folk, hadde jätte kul. 

och på lördagen alltså igår så satt jag hemma hos kricko med lite folk på kvällen och bara va typ. tobbe var taxi så vi tog det bara lungt. och på dagen var jag med moa och fanny, tog med mig diva hem till moas farmor och var där en stund med dom. och nu då är det söndag igen och jag vaknade nyss, och har som vanligt inga planer inför dagen.

menmen däremot imorgon så ska jag upp tidigt för att åka hem till mormor och baka hela dagen, ska bli as najs!

jaa, det var väl det, vet inte riktigt vad jag mer ska säga haha. uppdaterar troligen imon igen puss!  

 

Av Emma fredriksson - 24 oktober 2014 13:48

Hej!
Har kunnat sova hela natten och har fått sova ut. Första gången på hela veckan. Skönt!
Har legat i soffan hela dagen typ och bara vilat, och nu tänkte jag plugga lite matte för att inte hamna efter i skolan. Var i allum igår med Sofie och fick köpt en kjol och en bh, det behövdes värkligen. Och fick kollat lite på en julklapp till älsklingen. Så det e najs. Får hjälp av Adam med min matte känns lite roligt att han är bättre än mig och är två år yngre haha men det e endå najs att någon kan hjälpa mig när mamma vilar. Ska ta det lungt idag och ska troligtvis träffa Sofie och vara med henne ikväll. Uppdaterar senare ska plugga nu och sen duscha puss!

Av Emma fredriksson - 23 oktober 2014 12:49

var inne på en tjejs blogg för några veckorsedan, minns inte vad bloggen hette tyvärr men såg då denna sanna och roliga text om tjejer. stämmer detta in på dig? de mesta stämmer in korrekt på mig.


vi springer runt i huset medans vi borstar våra tänder.

vi läser på schampo flaskan i duschen.

vi skrattar åt våra egna skämt innan vi berättar dom.

vi behöver ingen klocka eftersom att vi har en mobil.

vi kan läsa en mening 10 gånger utan att förstå den.

vi trycker på dörren fast att det står dra.

vi säger va fast vi har hört/förstått allt.

vi hatar när vinden förstör våran frisyr.

vi kan se samma film 10 gånger.

vi kollar i kylskåpet 10 gånger om dagen utan att äta något.

vi måste ringa till våra mobiler för att hitta dom.

vi kan kolla på klockan för att sedan glömma av vad den visade.

vi vänder på kudden för att sova på den kalla sidan.

vi sätter våra alarm tidigare så att vi kan ligga och sova längre.

innan vi går och lägger oss räknar vi ut hur många timmar vi sover.

           

Av Emma fredriksson - 23 oktober 2014 12:33

hej!

har sovit bara några timmar inatt. vaknade upp vid tre utav attjag hostade ut mina lungor.

så jag låg vaken och hostade tills klockan sex då gick jag ner och la mig på soffan. men när jag skulle sätta på mig kläder så gick min nagel av, min längsta... och där gick min gräns, vad f*n har jag gjort för att förtjäna detta? har inte varit sjuk såhär länge om jag inte haft hög feber också.. gillar inte att jag inte heller går i skolan haha jag vill inte missa massa så jag hamnar efter så kanske ska ta och åka och hämta några böcker och göra lite hemma..

IGÅR var jag iväg i allum en snabbis igen och köpte jackan   har velat ha en svea sedan länge tillbaka men har inte velat gå runt och se ut som alla andra. men eftersom att svea jackor dog ut för typ fyra årsedan så tänkte ja att varför inte? så jag passade på och köpte en.

 Hade planer med sofie idag att kanske åka till allum igen och kolla på en speciell julklapp för får värkligen ångest när man står där typ en vecka innan julafton och inte har hittat något, killar alltså... menmen så förhoppningsvis hittar vi något bra tillslut, vet inte om vi åker idag eller imorgon. ska nog åka till skolan imorgon för vill inte vara hemma mer, så får hoppas på en lungn natt inatt. får väl gå och göra mig en kopp te nu då och ta en överdos med astma medicin och host medicin då haha. nä, men blir nog inget mer inlägg idag för ska inte gör så mycket om jag inte åker till allum då, men det är tvek på det. ha en bra torsdag puss!

 

Av Emma fredriksson - 21 oktober 2014 13:00

Hejhej!
Blev hemma idag för höll på att dö imorse, fick svårt att andas och höll på att spy av min hosta. Så jaa, nu vet ni. Åkte till allum med mamma för typ en till två timmar sedan och kom hem nu. Var bara och provade ut en Svea jacka och köpte vinterskor.
Nu ska jag äta något gott och sen gå och lägga mig till en film eller något. Har sett alla BB avsnitt nu så kan börja titta på kvällarna på tvn igen. det har jag inte kunnat innan. Så längtar tills ikväll när man kan gosa ner sig i sängen och titta på det. Ska inte göra så mycket idag eftersom att jag mår bajs så jaa.. Hejdå

Av Emma fredriksson - 20 oktober 2014 23:05

Hejhej!
Har haft en toppen dag med älskade Arvid idag. Hämtade honom på dagis vid halv tre, gick hem och kollade på en film och åt chips. Sen gick vi ut och lekte och har säker lekt sammanlagt tre timmar eller något. Har iallafall haft jätte skoj och han var nöjd och trött till slut. Så tack syster för lånet, kommer snart att sno tillbaka honom när jag mår bättre. Det var väl det jag ville säga bara tror jag. Och berätta en god nyhet. Att jag mår bättre idag. Är bara lite svårt med andningen och näsan fortfarande. Har snutit mig så mycket idag att jag har skavsår i näsan... Haha Menmen ska nana nu så att jag orkar upp imorgon, börjar bli sugen på nånting ochså så godnatt pusspuss!

Presentation

hejhej,
jag som driver denna bloggen är en 16årig tjej ifrån gråbo. I min blogg kommer ni att få läsa om min vardag,skola
kompisar osv...

ni kan även följa mig på instagram: emmsi98

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards