emmafredriksson

Alla inlägg under januari 2016

Av Emma fredriksson - 31 januari 2016 17:05

Hejhej!
Inatt blev första natten i huset, hade lite svårt att sova men det blir nog bättre. Har precis varit i stenkullen och hämtat det sista från lägenheten. Tobbes pappa och hans tjej var med och fixade vattnet och städade i huset idag och även min mamma, är så taksam för så mycket hjälp man får. Men nu ser det iallafall hemtrevligt och fint ut. Nu är det bara att packa upp flyttlådor och ställa allt till rätta. Ikväll ska vi bara ta det lungt och söndags mysa, är ledig från skolan imorgon så ska bara ligga hemma hela dagen och sova. Har inte sovit bra på två veckor pågrund utav flytten. Vi hörs!

Av Emma fredriksson - 26 januari 2016 14:03

Sitter i skolan nu och lyssnar på en video min lärare har spelat in på vklass, har suttit i snart en timma och försökt fatt vad denna 7 minuter långa videon menas med. Men är så trött och otaggad idag så får inte in någonting. Ska ta 14.08 bussen till Thaien och ikväll blir det att ta de lungt med Tobbe och samma blir det imorgon då jag med jobbar 15-20. På torsdag ska vi fortsätta i huset. Vi var där och målade två lager igår och har städat där varje dag denna veckan, så snart ska man väl kunna känna sig som hemma. På fredag blir det Ikea efter skolan med Tobbe och Viktor då vi ska köpa all inredning vi inte har, samt så hoppas vi på att ha fått vatten innan dess så vi kan sätta in den nya toan. På lördag kommer Tobbes mamma till Göteborg, så troligen kommer Tobbes familj att för första gången se inne i huset. Det ska bli spännande. Vi hörs!

Av Emma fredriksson - 24 januari 2016 19:14

Hejhej!
Sitter på ett bord inne i huset nu och funderar på vart jag ska börja.. Tobbe och Robert håller på att ta ner tvn, för imorgon blir det måla av! Igår gick jag runt hela dagen med andningssvårigheter efter damm och annat men vid halv åtta igårkväll bröt det ut och mamma hämtade mig, hon körde mig till Allingsås och akuten så bedömde läkarna att jag fått ett astmaanfall, så efter lite inhalationer med gasmask och tabletter mådde jag bättre. Nu ska jag fortsätta att städa lite till innan vi ska hem. Imorgon blir det Ikea med klassen. Pusspuss




Av Emma fredriksson - 21 januari 2016 14:11

Hejhej!
Kom typ precis hem, fick sluta tidigare idag så har varit och handlat lite inför middagen. När Tobbe kommer hem ikväll ska vi äta spagetti och köttfärssås, sedan åka till huset och försöka göra så mycket som möjligt. Vi hoppas på att kunna börja måla på söndag. Imorgon är det fredag, äntligen! och jag är ledig, det ska bli så skönt för slutar skolan tidigt??vi hörs!

Av Emma fredriksson - 20 januari 2016 09:14

Igår morse var det så mycket snö ute att jag ej kom till skolan. Så jag låg hemma och kollade film och åt chips ett tag och sedan åkte jag och mamma till huset och röjde lite innan jobbet. Nu sitter jag på min engelska lektion, det är jag och en till här idag... Efter skolan ska jag jobba sedan hem och kolla serie med Viktor och Tobbe.

Av Emma fredriksson - 18 januari 2016 22:27

Hejhej!
Sitter i bilen och är snart hemma. Har varit i huset nu i några timmar och har hunnit göra jättemycket. Minns inte om jag berättade men fick nyckeln i lördags, så har hunnit göra en del, men är långt ifrån klara. Troligtvis kanske vi kan måla till nästa helg, det är ju inte långt kvar nu tills vi måste flytta in. Ganska jobbigt bara att jag jobbar, jag ska jobba tisdag och onsdag denna veckan sedan blir resten av veckan att gå i skolan och fortsätta i huset. Ska åka till tippen nu till helgen, detta blir nog jättebra. Kommer kännas lite konstigt till en början men jag vänjer mig nog. Ska in och sova nu, vi hörs!

Av Emma fredriksson - 16 januari 2016 13:03

Hejhej!
Idag är jag väldigt otaggad på att jobba. Det snöar ute och jag är allmänt trött, så får väl hoppas på en lugn dag idag som går fort. Troligtvis får vi nyckeln till huset idag med så får väl se om vi åker dit ikväll eller imorgon. Vi hörs!

Av Emma fredriksson - 14 januari 2016 17:13

Hejhej!
Sitter på Thaien och har för tillfället inget att göra. Jag har ju jobbat varje dag sedan i tisdags så jag har gjort allt jag ska, jag vet inte varför men jag känner mig motiverad att typ gå till jobbet, gå till skolan och göra nya saker.förändra någonting. Bortsett ifrån månarna när jag bara vill ligga kvar och sova. På måndag om inte tidigare får vi nyckeln till pappas hus. Då blir det en påbörjad makeover och det ser jag verkligen fram emot. Jag gillar när man ser skillnad och att själv göra skillnad. Så det ska bli en rolig vecka nästa vecka. Imorgon är det fredag vilket betyder helg för dem flesta men för mig blir det ännu mer jobb. Jag ska jobba hela helgen mellan 15-20. Men med tanke på tiderna så är det inte så jobbigt som det låter. Nu måste jag sluta innan min mobil dör. Pusspuss

Presentation

hejhej,
jag som driver denna bloggen är en 16årig tjej ifrån gråbo. I min blogg kommer ni att få läsa om min vardag,skola
kompisar osv...

ni kan även följa mig på instagram: emmsi98

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards