emmafredriksson

Alla inlägg under oktober 2015

Av Emma fredriksson - 22 oktober 2015 12:11

Hallo!
Idag efter praktiken blir det jobb till åtta och efter det åker vi till lägenheten och fortsätter packa saker. Nu har jag rast så ska fortsätta kolla runt på lite olika bra att ha saker. Har igentligen ingenting att säga idag. Vi hörs!

Av Emma fredriksson - 21 oktober 2015 19:40

Nu har vi gjort varsitt första inköp till den nya lägenheten. Tobbe var iväg och köpte en soffa och jag beställde en jättefin taklampa till vårat blivande vardagsrum. Är inte mer än övertaggad nu, vi bestämde oss för att flytta redan till helgen. Så på fredag ska vi börja packa ut det gamla och sätta in det nya som vi vill ha det. Sedan ska jag dra med mig Tobbe till Ikea eller någonting så man kan köpa massa bra att ha saker. Sedan får man ju åka och handla till sitt hem också, när blev jag helt plötsligt så vuxen??! Är påväg till lägenheten nu faktist för att sätta in soffan. Vi hörs!

Av Emma fredriksson - 20 oktober 2015 12:26

Hallu bloggen!
Har rast nu, är på praktiken. Nu är jag inne på min tredje och sista vecka här sedan är det lov. På lovet hade jag tänkt att jobba mycket pågrund av att jag och Tobbe troligen ska bli sambos. Vi ska hyra en kompis lägenhet i stenkullen. Vet inte vad man ska säga om detta, man börjar ju ett eget liv nu liksom.. Men det känns bra, ha sina egna regler medmer. Tobbe har letat länge efter bostad men det har inte funnits någon eller så måste man samla en massa poäng. Men nu har vi planer då som sagt att ta över denna lägenheten. Jag vill inte öppna mig för mycket då jag inte vet så mycket än. Idag ska jag bara vara hemma efter praktiken. Antar jag, nu har det blivit sena filmkvällar två dagar irad men får väl se vad som händer. Imorgon kommer Arvid och sover hos oss till torsdag, sedan ska jag jobba på torsdag 16-20. Vi hörs!

Av Emma fredriksson - 16 oktober 2015 12:56

Äntligen fredag! Det känns som att veckan bara har sprungit iväg men endå har dagarna varit långa. Har inga planer inför helgen men är sugen på partaj och nybakat bröd, igår bakade barnen på dagis bröd och nybakat bröd är ju det bästa som finns så kanske ska passa på. Har igentligen ingen att säga men har heller inget att göra på min rast. Njut av mitt vackra mästerverk så hörs vi!

Av Emma fredriksson - 15 oktober 2015 12:43

Hallo!
Har rast nu som snart är slut, var ju bara tvungen att se det senaste avsnittet av unga föräldrar. Efter praktiken idag blir det jobb, och ikväll efter att jag slutar ska jag hem och se ett avsnitt av Big brother och the walking dead. Tror inte jag berättade att jag blivit "nominerad" till lucia i Lerums kommun, så jag tackade ja till en början att vara med i utlottningen så får väl se efter första träffen om det är något för mig. Jag uppdaterar när jag vet och hur jag gör. Min rast är slut nu så ska gå in till dom nyvakna och gossiga barnen igen. Pusspuss!

Av Emma fredriksson - 12 oktober 2015 12:10

Halloo!
Då var man inne på vecka två och bara två veckor kvar till höstlov. Nu ligger dom små barnen och sover så passade på att ta lite rast. Igår var det söndag och jag hjälpte min syster med ett 5årskalas, 27 barn kom.. Efter omständigheter var hon tvungen att bjuda alla barnen på Arvids dagis.. Menmen det löste sig fin fint. Efter kalaset övningskörde jag hen till Niclas och kollade på en film med Tobbe Niclas och Marika, sedan åkte vi och hämtade marikas bebis och körde hem dom. Idag har jag inget planerat, jag ska hem och duscha efter praktiken och sen får vi se vart dagen leder mig. Denna veckan jobbar jag bara onsdag och torsdag 16-20, vi bygger om på Thaien nu så ska endå bli skönt at inte jobba så
Mycket nu innan det blir klart, det ska
Vara klart nästa vecka. Vi hörs!!

Av Emma fredriksson - 7 oktober 2015 20:53

Idag är ingen vanlig dag för idag är det Arvids födelsedag. Var på praktiken till halv fyra sedan tog jag mig en snabbdusch och fixade mig innan vi åkte hen till Arvid. Han har blivit så stor.. Tänk att han är fem redan, han börjar snart skolan.. Jaja. Kom iallafall hem för nån timma sen och ska snart kolla lite the waking dead som jag och Tobbe har börjat se på. Imorgon blir det praktik 08-15.30 sen ska jag hem å sova. Pusspuss!

Av Emma fredriksson - 3 oktober 2015 15:40

Hallu!
Då var det lördag igen och jag skulle igentligen jobbat 15-20 idag men Tobbe smittade mig med en förkylning så slutade med att jag ligger hemma på soffan istället. Idag står det hemmagjord pizza på schemat, och jag har redan gjort degen och dukat för kommer ej orka sedan, jag smittade ner mamma också så hon sover... Ska börja praktisera på måndag också, så får väl hoppas att jag blir frisk tills dess. Ikväll blir det att ta det lungt antar jag, igår blev det hemmakväll och vi köpte massa gott att äta så blir nog detsamma idag. Vi hörs!

Presentation

hejhej,
jag som driver denna bloggen är en 16årig tjej ifrån gråbo. I min blogg kommer ni att få läsa om min vardag,skola
kompisar osv...

ni kan även följa mig på instagram: emmsi98

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards