emmafredriksson

Alla inlägg under januari 2016

Av Emma fredriksson - 14 januari 2016 11:22

Hur länge har du jobbat på Thaien?
Sedan i juni 2015. Så sju månader.

Trivs du där?
Jag trivs jättebra.

Tjänar du mycket när du jobbar?
Det beror på vad man ser som mycket och hur mycket jag jobbar.

Vilka dagar jobbar du?
Det är olika vecka för vecka.

Vilket är ditt favorit nummer på thai listan?
Detta blev svårt. Jag fastnade för 12 Med kyckling men har börjat variera nu så 12,20 och 18 haha kan inte bestämma mig. Men kyckling är för mig helt klart det godaste köttet.

Finns det något dåligt med att jobba på Thaien?
Nä, det är bara segt att man jobbar kväll. Men jag går ju i skolan så hade inte fått det bättre.

Vad gör du när du jobbar?
Jag gör i stortsett allt utom att laga mat. Jag diskar, skalar och hackar grönsaker, tar emot beställningar och tar betalt.

Hur fick du jobbet på Thaien?
En tjejkompis jobbade där innan, sedan flyttade hon till Norge efter studenten och tipsade mig.

-

Av Emma fredriksson - 12 januari 2016 17:29

Hejhej!
Sitter på Thaien nu och väntar in tiden. Idag när jag kommer hem ska jag duscha och sedan kolla på film och mysa hela kvällen. Tobbe kom hem från Sälen i söndags natt, deras bilar gick sönder och det var massor av problem så vi han knappt prata om resan innan vi var tvungna att sova. Och eftersom att Tobbe jobbar dag och jag jobbar natt så går vi liksom om varandra och saknar varandra ännu mer, plus att vi snart ska flytta till stort hus och hamnar ännu längre ifrån varandra haha. Så ja, så kommer min kväll att se ut. Vi hörs!

Av Emma fredriksson - 11 januari 2016 19:52

Hallu!
Satt och undrade varför jag inte fått paketen jag beställt från Wish. Har väntat jättelänge, och idag ringer posten till Tobbe och säger att vi har massor av post att hämta. När vi kom dit fanns det ett julkort och 7 paket att hämta ut. Då hade jag glömt att skriva c/o hon vi hyr lägenheten av och det står inte våra namn på brevlådan. Menmen jag har beställt så mycket på senaste att jag endå inte minns vad det hade kunnat vara, så det blev en tredje julafton. Nu sitter jag hemma i soffan med Tobbe och Viktor och snart börjar solsidan. Man har ju missat några sesonger så nu ska vi se om hela solsidan från början. Imorgon blir det skolan och jobb. Vi hörs!

Av Emma fredriksson - 10 januari 2016 12:19

Hallu!
Tobbe har varit i Sälen sedan i torsdags och jag är feg så har sovit hos mamma. Har varit vaken någon timma nu och ska strax gå in i duschen. I fredags efter att vi hade vaknat tog vi en impulstripp till allum och tele2 och skaffade ny mobil. Jag valde en rosa iPhone 6s plus och är jättenöjd. Imorgon börjar skolan igen... Och frågan är hur jag ska kunna vända om dygnet nu? Förhoppningsvis kommer Tobbe hem på eftermiddagen så vi kan lägga oss tidigt för att orka med morgondagen. På tisdag till fredag ska jag jobba 15-20. Och den 18:de börjar jag och Tobbe att flytta ut ur lägenheten. Ja, vi har bara bott i lägenheten i 3 månader. Men tjejen vi hyr av var tvungen att ha tillbaka den. Och på något sätt lyckades vi få hyra min pappas hus en period tills vi hittat lägenhet. Det känns så tråkigt nu när man vet att man klarar sig så bra själv, så ska man flytta hem igen. Men detta blir nog perfa. Nu ska jag dra mig in i duschen. Ha en bra söndag!

Av Emma fredriksson - 2 januari 2016 00:22

Cha cha och gott nytt år på er!
Sitter hemma hos Mange nu och har varit här istort sätt hela kvällen. Imorse mådde jag bättre än förtjänat och började dagen med en standard pizza med bakishänget, sedan låg vi bara hemma och mögglade tills vi åkte hit. Min gårdag blev jätte bra! Jag åkte hem till Sofie och fixade mig innan jag åkte till mamma och åt god mat ned familjen. Sedan satt vi hemma hos Niclas till 12 slaget då vi gick ut, mötte upp mamma och sedan drog vidare till Karin och John. Kom hem väldigt sent men hade en grym kväll. Vi hörs!

Presentation

hejhej,
jag som driver denna bloggen är en 16årig tjej ifrån gråbo. I min blogg kommer ni att få läsa om min vardag,skola
kompisar osv...

ni kan även följa mig på instagram: emmsi98

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards